İçeriğe Atla Menüye Atla
T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Arama

Afet Geçici Kent Yönetim Sistemi (AFKEN) ve AFAD Kart

Afet Geçici Kent Yönetim Sistemi (AFKEN); Geçici barınma merkezlerinin yararlanıcı ve idari tüm işlemlerinin takip edildiği, kayıt altına alındığı ve raporlandığı uygulamadır. AFKEN Projemiz, 2015 BM Kamu Hizmetlerinde Birincilik  Ödülünü kazanmıştır.

Meydana gelen afet ve acil  durumlardan sonra afetzedelerin barındırılacakları konteyner ve çadır kent gibi geçici yerleşim alanlarının yönetiminin, afetzedelere hizmet verebilecek şekilde AFAD koordinasyonunda yapılmasını, izlenmesini ve tek bir merkezden elektronik ortamda takibini sağlayan bir sistemdir.  

001a AFKEN

 

AFAD Kart; meydana gelen afet ve acil durumlar sebebiyle yardıma muhtaç olan afetzedelere  yapılacak yardımların merkezi olarak yönetilmesini, kayıt altına alınmasını, koordine edilmesini ve izlenmesini tek bir merkezden elektronik ortamda takibini sağlayan bir sistemdir.

Herhangi bir afet ve acil durumda, alanda bulunan afetzedelere dağıtılacak olan AFAD Kart sayesinde afetzedelerin ihtiyaçları giderilmektedir. Aile reisine verilecek AFAD Kart, ailedeki fert sayısına göre aileye ayni ve nakdi yardım yapılmasına ayrıca ailenin marketten alışveriş yapmasına imkan sağlamaktadır.

001b AFAD Kart

AFKEN ve AFAD Kart Afişini Buradan Görebilirsiniz.