İçeriğe Atla Menüye Atla

600 Okulun Öğrencilerine Deprem Deneyimi 29 Şubat 2016

600 OKULUN ÖĞRENCİLERİNE DEPREM DENEYİMİ

Afet bilinci eğitimlerinin verildiği AFAD Deprem Simülasyon Merkezi’nde son bir yılda 600 okulun öğrencisi farklı büyüklükteki depremleri yaşadı ve deprem anında doğru davranış şekillerini öğrendi.

İlkokul 3. sınıftaki öğrencileri ile merkezi ziyaret eden Ayşe Gül Ünal; “Düzenlediğimiz geziler içerisinde amacına en çok ulaşan gezi. Çocuklar bugün öğrendiklerini bir ömür boyu unutmayacaklardır” dedi.

29 Şubat 2015, Ankara / 2003 yılından beri afetlere hazırlık eğitimlerinin verildiği ve 8 büyüklüğündeki depremlerin dahi deneyimlenebildiği Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın (AFAD) Deprem Simülasyon Merkezi’nde 2015-2016 öğretim yılında 600 okula eğitim verildi.

Eğitimlere katılan öğrenciler, deprem simülatöründe farklı büyüklükteki depremleri deneyimleyerek deprem anında doğru davranış şekillerini öğreniyor. Öğrencilere ayrıca temel afet bilinci eğitimleri de veriliyor.

Yoğun talep dolayısıyla merkezde 2016 yılının Haziran ayına kadar tüm randevular doldu.

“Afet Farkındalık Merkezi”

Artan eğitim talebini karşılamak ve Dünya’da, alanında öncü bir afet eğitim merkezi kurmak için de çalışmalar başladı.

Yeni kurulacak olan ve “oyunlarla öğrenme” ve “interaktif eğitim” uygulamalarının yapılacağı “Afet Farkındalık Merkezi”nde, ayrıca bir AR-GE ve inovasyon merkezi de bulunacak.

“Her çocuk özeldir”

Sadece “afetlere hazırlık kültürü”nü değil çocuklara “biz en iyisini yapabiliriz” özgüvenini de aşılamaya çalıştıklarını belirten AFAD Deprem Simülasyon Merkezi eğitmenleri, eğitimler sırasında şarkılar, Karagöz-Hacıvat oyunu, tiyatro ve oryantiring ile şifre bulma oyunlarından faydalandıklarını belirtti.

AFAD Deprem Simülasyon Merkezi eğitimlerinden sorumlu Emel Sonkaya, “her çocuk özeldir” misyonundan hareketle engellilere yönelik özel eğitimler yaptıklarını hatta onlara ulaşabilmek için işaret dili öğrendiklerini söyledi.

“Uygulamalı ve eğlenceli”

Eğitimlerin yaparak-yaşayarak öğrenme şeklinde olması, edinilen bilgilerin kalıcılığı bakımından çok önemli olduğunu dile getiren sınıf öğretmeni Nurşen Sevinç, “Öğrencilerle tek tek ilgilenilip, her birine ayrı ayrı uygulama yaptırılması da çok güzel.” ifadesini kullandı.

lkokul 3. sınıftaki öğrencileri ile eğitimlere katılan Ayşe Gül Ünal ise; “Düzenlediğimiz geziler içerisinde, amacına en çok ulaşan gezidir diyebilirim. Uygulamalı ve eğlenceli olduğu için; kalıcı ve etkili bir öğrenme mümkün oluyor. Çocuklar bugün öğrendiklerini, emin olun, bir ömür boyu unutmayacaklardır.” diyerek, eğitimleri tüm öğretmen arkadaşlarına tavsiye etti.

AFAD Deprem Simülasyon Merkezi niçin kuruldu?

2003 yılında kurulan AFAD Deprem Simülasyon Merkezi’nde, AFAD’ın benimsediği risk yönetimi anlayışına uygun olarak, depremi yaşatmadan önce afet hazırlık bilincinin kültürümüzde yaygınlaşmasına yönelik aktiviteler yapılıyor.

Merkezde bulunan ve tamamı Türkiye`de tasarımlanmış olan deprem simülatörü, sahip olduğu yüksek teknoloji ile Dünya’daki en iyi örneklerden birisidir. Deprem anında yaşanılan fiziksel koşulların yansıtıldığı simülatörde, insanlar farklı deprem büyüklüklerini deneyimleyebiliyor.

İlgili Haberler