T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi (AFAD) Başkanı Dr. Fuat Oktay, Yüksek Denetim Kurumları tarafından “ISSAI 5500 - Afete İlişkin Yardımların Denetimi Kılavuzu”nun Uygulanması” konulu eğitim seminerinde bir konuşma yaptı.
21 Ekim 2015, Ankara / Sayıştay Başkanlığı’nın evsahipliğinde 20-21 Ekim tarihlerinde, Ankara’da düzenlenen uluslararası seminerin ikinci gününde Sayıştay Başkanı Sn. Recai Akyel ve AFAD Başkanı Sn. Fuat Oktay birer konuşma gerçekleştirdiler.
Sayıştay Başkanı Sn. Akyel, Fukushima’da yaşanan nükleer felaketi örnek göstererek, afetlerin artık yalnızca tek bir ülkeyi etkilemediğini, diğer ülkelere de sıçrayabilen bir sorun olduğuna işaret etti. Bu konuda uluslararası işbirliğinin önemine dikkat çekti.
Sn. Akyel, afetlerde, özellikle gönüllüler tarafından yapılan bağışlar ile ilgili güvenirliliğin, afetlerde denetimin gerekliliğini ortaya koyduğunu da sözlerine ekledi.
AFAD Başkanı Dr. Fuat Oktay, 1999 Marmara depremlerinden çıkarılan derslerle Türkiye’de afet yönetiminin yeniden ele alındığını anlatarak, yaşanan koordinasyon eksikliğinin önlenmesi amacıyla 2009 yılında afet ile ilgili üç kurumun kapatıldığını ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın (AFAD) kurulduğunu ifade etti.
Afet Anında Önceden Görev Dağılımı
AFAD olarak ilk günden itibaren, her alanda sistem kurmaya ve riskleri yönetmeye gayret gösterdiklerini belirten Sn. Oktay, ülkemizin olası bir afet anının Sıfırıncı Dakikası”na hazır olması için Türkiye Afet Müdahale Planı’nı (TAMP) geliştirdiklerini söyledi. Sn. Oktay, üç yıllık bir çalışmanın ürünü olan TAMP ile AFAD koordinasyonunda bakanlıkların, merkez ve yereldeki tüm kurum ve kuruluşların ve STK’ların birlikte harekete geçebileceği bir yapı oluşturulduğunu ifade etti.
İllerimizin afetlere maruz kalma durumu ve sahip oldukları afet risklerinin önceden belirlenmesi için Bütünleşik Afet Tehlike Haritalarının Hazırlanması çalışmalarının devam ettiğini belirten Sn. Oktay, 2014 itibariyle “heyelan – kaya düşmesi – çığ” gibi doğal afetler için, pilot çalışma niteliğinde kılavuzların tamamlandığını dile getirdi.
4 Milyon Aileye Afet Bilinci Eğitimi
AFAD Başkanı Dr. Fuat Oktay, geliştirdikleri sistemleri kullanacak olanların yine de insanlar olduğunu, bu yüzden afetlerle mücadele zihinsel bir dönüşüm gerçekleştirmenin şart olduğunu anlattı.
Sn. Oktay, bu amaçla başlattıkları ve aileleri, okulları, gençleri ve iş yerlerini hedef alan, Afete Hazır Türkiye projesi kapsamında bugüne kadar 4 milyon aileye, 1,5 milyon öğrenciye ve 70 bin öğretmene afet bilinci eğitimi verdiklerini açıkladı.
INTOSAI Hakkında
2004 yılında yaşanan Güneydoğu Asya Depremi ve Tsunamisi sonrası Uluslararası Yüksek Denetim Kurumları Teşkilatı (INTOSAI) dünya afet risk yönetimine nasıl katkı yapabileceği üzerine çalışmalara başlamış, 2007 yılında INTOSAI Afet ile İlişkili Yardım Denetimi ve Hesap Verebilirliği Çalışma Grubu (WG AADA) oluşturulmuştur.
2008 yılında bu grup çalışmaları altında Türkiye Sayıştayı liderliğinde “ISSAI 5510 – Afet Risk Azaltma Denetimi” standardını hazırlamış ve INTOSAI tarafından yayımlanmıştır.
2011 yılında ISSAI 5510 standardının uygulamasını test edilmesi ve ülke deneyimlerinin standarda aktarılması için Türkiye Sayıştayı liderliğinde “Afet Risk Azaltma” üzerine uluslararası paralel/koordine denetim başlatılmıştır.
Uluslararası paralel/koordine denetim ile ilgili, Türkiye Sayıştayı liderliğinde bugüne kadar 3 toplantı ve 2 araştırma gerçekleştirilmiştir.