Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
  • KURUMSAL

    Kurumsal

    Türkiye’nin afet yönetimi ve uluslararası yardım kurumu: AFAD Afet ve acil durumlara ilişkin ülkenin yetkin ve yetkili teşkilatıdır.

    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ

    Faaliyetlerimiz

    AFAD, “Afetlerde Türkiye’nin Ortak Gücü” anlayışıyla afet yönetimi faaliyetlerini planlar, gerçekleştirir, yönlendirir ve koordine eder. Dünya genelinde arama kurtarma, insani yardım, tahliye ile transfer çalışmaları yürütür ve insani altyapılar kurar.

    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
    • Yerli ve Milli Afet Teknolojilerimiz
  • E-KÜTÜPHANE

    E-Kütüphane

    Dijital AFAD kütüphanesinde, afetlere hazırlanmak için gerekli bilgilerden afet yönetimi plan, rapor ve sözlüklerine kadar okunabilecek farklı içerikleri bulabilirsiniz. İnfografik, harita, dergi ve broşür gibi pek çok içeriğe çevirim içi raflarda erişebilirsiniz.

    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Dergiler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM

    Gündem

    Afetlere, acil durumlara ve kurumsal gelişmelere dair son gelişmelere ulaşabilir, proje çağrılarını ve duyuruları inceleyebilirsiniz.

    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM

    İletişim

    AFAD'ın merkez birimlerinin yanı sıra il ve birlik müdürlüklerinin iletişim bilgilerini elde edebilirsiniz.

    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
Ara
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
    • Yerli ve Milli Afet Teknolojilerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Dergiler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
 

Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınav İlanı

16.09.2025
 

AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI GÖREVDE YÜKSELME VE ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAV İLANI

 

  1. GENEL AÇIKLAMALAR
 
    1. “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri uyarınca Başkanlığımız merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A maddesine tabi olarak görev yapmakta olan personele yönelik olarak Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavı yapılacaktır.
    2. Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamalı gerçekleştirilecektir.
    3. Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Yazılı Sınavı Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (ANKUZEF) Sınav Yönetim Merkezi (ASYM) tarafından gerçekleştirilecektir.
    4. Adaylara yapılacak tüm duyurular Başkanlık internet adresi (www.afad.gov.tr) üzerinden yapılacaktır. Yapılacak duyurular tebligat hükmünde olup adaylara ayrıca yazılı bildirimde bulunulmayacaktır.

Tablo 1. Başvuru ve Yazılı Sınav Takvimi

29 Eylül – 8 Ekim 2025

Başvuru Tarihleri

14-21 Kasım 2025

Yazılı Sınav Kaydı

12 Aralık 2025

Yazılı Sınav Giriş Belgelerinin İlanı

20 Aralık 2025

Yazılı Sınav

24 Aralık 2025

Sınav Soru ve Cevap Anahtarlarının İlanı

25 - 31 Aralık 2025

Sınav Sorularına ve Sınavın Uygulanmasına İlişkin İtiraz Tarihleri

21 Ocak 2026

Kesinleşmemiş Yazılı Sınav Sonuçlarının İlanı

22 – 28 Ocak 2026

Yazılı Sınav Sonucuna İlişkin İtiraz Tarihleri

7 Şubat 2026

Kesinleşmiş Yazılı Sınav Sonuçlarının İlanı

 

  1. İLAN EDİLEN MÜNHAL KADROLAR

 

    1. Görevde yükselme sınavı için ilan edilen münhal kadrolar aşağıda belirtilmiş olup, bu kadroların merkez ve taşra teşkilatı dağılımı Ek-1’de (Görevde Yükselme Sınavı İçin İlan Edilen Münhal Kadroların Merkez ve Taşra Teşkilatı Dağılımı) belirtilmiştir.

Tablo 2. Görevde Yükselme Sınavı İçin İlan Edilen Münhal Kadrolar

HİZMET SINIFI

TEŞKİLATI

KADRO ÜNVANI

KADRO SAYISI

YEDEK SAYISI

GİH

Taşra

Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürü

14

7

GİH

Taşra

Şube Müdürü

109

55

GİH

Merkez

Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı

2

1

GİH

Taşra

Şef

100

50

GİH

Taşra

Eğitim Uzmanı

11

6

GİH

Taşra

Sivil Savunma Uzmanı

4

2

GİH

Taşra

Memur Grubu

[Santral Memuru (6), Satınalma Memuru (9), V.H.K.İ. (45)]

60

30

TOPLAM

300

151

 

    1. Ünvan değişikliği sınavı için ilan edilen münhal kadrolar aşağıda belirtilmiş olup, bu kadroların merkez ve taşra teşkilatı dağılımı Ek-2’de (Ünvan Değişikliği Sınavı İçin İlan Edilen Münhal Kadroların Merkez ve Taşra Teşkilatı Dağılımı) belirtilmiştir.
 

Tablo 3. Ünvan Değişikliği Sınavı İçin İlan Edilen Münhal Kadrolar

HİZMET SINIFI

TEŞKİLATI

KADRO ÜNVANI

KADRO SAYISI

YEDEK SAYISI

TH

Merkez ve Taşra

Bilgisayar Mühendisi

4

2

TH

Taşra

İnşaat Mühendisi

20

10

TH

Taşra

Çevre Mühendisi

2

1

TH

Taşra

Kimya Mühendisi

3

2

TH

Taşra

Jeoloji Mühendisi

5

3

TH

Taşra

Jeofizik Mühendisi

2

1

TH

Taşra

Harita Mühendisi

3

2

TH

Taşra

Endüstri Mühendisi

6

3

TH

Merkez ve Taşra

Elektronik Mühendisi

6

3

TH

Taşra

Ziraat Mühendisi

1

1

TH

Taşra

Diğer Mühendislikler

8

4

TH

Taşra

Mimar

2

1

TH

Merkez ve Taşra

Tekniker

20

10

TH

Merkez ve Taşra

Teknisyen

17

9

SH

Taşra

Sosyal Çalışmacı

10

5

SH

Taşra

Veteriner Hekim

3

2

EÖH

Merkez

Öğretmen

4

2

TOPLAM

116

61

 

  1. GÖREVDE YÜKSELME SINAVINA KATILMA ŞARTLARI

 

    1. Genel Şartlar
      1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68 inci maddesinin (B) bendinde belirtilen atanabilme şartlarını taşımak.
      2. Son müracaat tarihi itibarıyla Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında en az 6 (altı) aydır hizmeti bulunmak.
      3. Görevde yükselme sınavında başarılı olmak.

 

    1. Hizmet Süresinin Hesaplanması

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68 inci maddesinin (B) bendine göre hesaplanan süreler şeklinde tanımlanan hizmet süresinin hesabında; 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi dâhil yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen sürelerin tamamı ile yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalıştıkları sürenin altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınır.

 

    1. Öğrenim Durumuna İlişkin İstisna

18/4/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibarıyla iki yıllık yükseköğretim mezunu olanlar dört yıllık yüksekokul mezunu olanlara tanınmış haklardan yararlanırlar.

 

    1. Özel Şartlar

 

      1. Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürü;
        1. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında afet ve acil durum eğitim merkezi müdür yardımcısı, araştırmacı, eğitim uzmanı, sivil savunma uzmanı, uzman, öğretmen, avukat, biyolog, çözümleyici, daire tabibi, tabip, istatistikçi, jeomorfolog, mimar, mühendis, mütercim, psikolog, sosyal çalışmacı, şehir plancısı, veteriner hekim, arama ve kurtarma teknisyeni, şef veya daha üst ünvanlı bir kadroda görev yapıyor olmak.
        3. En az on yıl hizmeti bulunmak.
 
      1. Şube Müdürü;
        1. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda görev yapıyor olmak.
        3. En az sekiz yıl hizmeti bulunmak.

 

      1. Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı;
        1. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda görev yapıyor olmak.
        3. En az sekiz yıl hizmeti bulunmak.

 

      1. Şef;
        1. En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda görev yapıyor olmak.
        3. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunları için en az dört yıl, diğer yüksekokul mezunları için en az altı yıl hizmeti bulunmak.

 

      1. Eğitim Uzmanı;
        1. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda görev yapıyor olmak.
        3. En az sekiz yıl hizmeti bulunmak.

 

      1. Sivil Savunma Uzmanı;
        1. Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ay Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda görev yapıyor olmak.
        3. En az sekiz yıl hizmeti bulunmak.

 

      1. Santral Memuru, Satınalma Memuru ile Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni;
        1. En az orta öğrenim mezunu olmak.
        2. Son müracaat tarihi itibarıyla en az altı ayı Başkanlığımız merkez veya taşra teşkilatında olmak üzere teknisyen yardımcısı, hizmetli, kaloriferci ve bekçi ünvanlı kadrolarda en az iki yıl hizmeti bulunmak.

 

  1. ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVINA KATILMA ŞARTLARI

 

    1. Genel Şartlar
      1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 68 inci maddesinin (B) bendinde belirtilen atanabilme şartlarını taşımak.
      2. Ünvan değişikliği sınavında başarılı olmak.

 

    1. Özel Şartlar
 
      1. Bilgisayar Mühendisi; Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği, Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Bilgisayar ve Enformatik Mühendisliği veya Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği lisans programlarının birinden mezun olmak.
      2. İnşaat Mühendisi; İnşaat Mühendisliği lisans programından mezun olmak.
      3. Çevre Mühendisi; Çevre Mühendisliği lisans programından mezun olmak. 
      1. Kimya Mühendisi; Kimya Mühendisliği, Kimya ve Süreç Mühendisliği, Kimya ve Proses Mühendisliği veya Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya lisans programlarının birinden mezun olmak.
      2. Jeoloji Mühendisi; Jeoloji Mühendisliği veya Hidrojeoloji Mühendisliği lisans programlarının birinden mezun olmak.
      3. Jeofizik Mühendisi; Jeofizik Mühendisliği lisans programından mezun olmak.
      4. Harita Mühendisi; Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği, Jeodezi ve Haritacılık Mühendisliği, Harita Mühendisliği veya Geomatik Mühendisliği lisans programlarının birinden mezun olmak.
      5. Endüstri Mühendisi; Endüstri Mühendisliği, Endüstri Sistemleri Mühendisliği, Endüstri ve Sistem Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, Üretim Sistemleri Mühendisliği, Üretim Mühendisliği veya İmalat Mühendisliği lisans programlarının birinden mezun olmak.
      6. Elektronik Mühendisi; Elektrik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Mikroelektronik Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Haberleşme Mühendisliği veya Telekomünikasyon Mühendisliği lisans programlarının birinden mezun olmak.
      7. Ziraat Mühendisi; Ziraat Mühendisliği lisans programından mezun olmak.
      8. Diğer Mühendis; 4.2.1, 4.2.2, 4.2.3, 4.2.4, 4.2.5, 4.2.6, 4.2.7, 4.2.8, 4.2.9 ve 4.2.10 maddelerinde

sayılan lisans programları dışındaki mühendislik lisans programlarının birinden mezun olmak. (4.2.1, 4.2.2, 4.2.3, 4.2.4, 4.2.5, 4.2.6, 4.2.7, 4.2.8, 4.2.9 ve 4.2.10 maddelerinde sayılan lisans programları mezunlarının Diğer Mühendis branşına başvurması halinde başvuruları reddedilecektir.)

      1. Mimar; Mimarlık lisans programından mezun olmak.
      2. Tekniker; En az iki yıl süreli mesleki veya teknik yüksekokulların tekniker ünvanı verilen ve Ek-3 “Mesleki veya Teknik Yüksekokulların Tekniker Ünvanı Verilen Programları” tablosunda belirtilen programlarından mezun olmak.
      3. Teknisyen; Mesleki ve teknik öğretim veren ortaöğretim kurumlarından veya denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca kabul edilen diğer mesleki ve teknik öğretim veren ortaöğretim kurumlarından veya bu okullara denk mülga okullardan mezun olmak.
      4. Sosyal Çalışmacı; Sosyal Hizmet, Sosyal Hizmetler veya Sosyal Çalışmalar lisans programlarının birinden mezun olmak.
      5. Veteriner Hekim; Veteriner lisans programından mezun olmak.
      6. Öğretmen; Fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu olmak ve pedagojik formasyon eğitimi aldığını belgelemek.
  1. GÖREVDE YÜKSELME VE ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVINA KATILAMAYACAK PERSONEL
 
    1. Aday memur olanlar.
    2. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre memur statüsünde olmayanlar.
    3. Kadroları başka kurumlarda olup, Başkanlıkta veya il müdürlüklerinde geçici görevde bulunanlar.
    4. Görevden uzaklaştırılanlar.
    5. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinde aranan şartları taşımadığı tespit edilen adaylar.

 

  1. BAŞVURU ŞEKLİ, YERİ VE ZAMANI

 

    1. Adaylar başvurularını, 29 Eylül 2025 saat 10:00 – 8 Ekim 2025 saat 17:00 arasında Başkanlığımız kurumsal ağına bağlı bilgisayarları kullanmak suretiyle kurumsal kullanıcı adı ve şifresini kullanarak Başkanlık sınav modülü (sinav.afad.gov.tr) üzerinden elektronik ortamda yapacaklardır. Sınav modülü üzerinden başvuru yapmayan adayların talepleri dikkate alınmayacaktır.
    2. Adaylar, başvuru şartlarını taşıdığı farklı ünvanlı kadrolardan sadece biri için başvuruda bulunabilecektir.
    3. Sınav modülünde adayların kimlik, kadro ve iletişim bilgileri AFBİS’ten otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde hata/eksik olan veya bilgileri gelmeyen adayların AFBİS’te bilgilerini güncelledikten sonra
 

başvuru yapmaları gerekmektedir. Ayrıca, adayların son altı ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraflarını AFBİS’te güncellemeleri gerekmektedir.

    1. Adayların hizmet süresinin hesaplanabilmesi amacıyla başvuru tarihleri arasında e-devletten alacakları “Hitap Hizmet Dökümü” belgesini pdf formatında sınav modülüne yüklemeleri gerekmektedir.
    2. Sınav modülünde adayların mezuniyet bilgileri Yükseköğretim Kurulundan otomatik olarak gelmektedir. Bilgilerinde mezuniyet bilgileri gelmeyen veya hata/eksik olan adayların sınav modülünde “Eğitim Bilgisi Ekle” butonunu tıklayarak mezuniyet bilgilerini manuel olarak girmeleri ve e-devletten alınacak mezuniyet belgelerini ya da onaylı diploma örneğini yüklemeleri gerekmektedir.
    3. Adayların “Talep Edilen Ünvan İçin Öğrenim Durumu Seçimi” sekmesinde başvuracağı kadroya uygun öğrenim durumunu seçmeleri gerekmektedir. Adayların başvuruları seçtikleri öğrenim durumuna göre değerlendirilecek olup başvuracağı kadroya uygun öğrenim durumunu seçmeyen adayların başvuruları reddedilecektir.
    4. Yazılı sınava yönelik olarak tedbir alınmasını gerektirecek herhangi bir engel durumuna sahip olan adaylar, başvuru sırasında “Engel Durumu” başlıklı bölümde gerekli bilgileri girerek engel durumuna dair raporlarını sınav modülüne pdf formatında yüklemesi gerekmektedir. Yazılı sınavda refakatçi isteyen adayların açıklayıcı gerekçeleri ile birlikte sağlık raporlarını/engel raporlarını sınav modülüne pdf formatında yüklemeleri gerekmektedir.
    5. Adayların sınav modülünde başvuru tipini (Görevde Yükselme veya Ünvan Değişikliği) ve talep edecekleri kadro ünvanını seçmeleri gerekmektedir. Öğretmen ünvanlı kadroyu talep edecek adaylardan Eğitim Fakültesi mezunu olmayan adayların pedagojik formasyon eğitimi aldığına dair belgeyi sınav modülüne pdf formatında yüklemeleri gerekmektedir.
    6. Adayların sınav modülünde yazılı sınava girmeyi tercih ettikleri sınav merkezini seçmeleri gerekmektedir.
    7. Adayların sınav modülünde başvuru işlemlerini tamamlayabilmeleri için başvuru bilgilerini kontrol ettikten sonra KVKK aydınlatma metnini kabul ederek “Başvurumu Kaydet ve Onayla” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Aksi halde başvuru tamamlanmayacaktır.
    8. Adaylar başvuru tarihleri arasında “Başvuru Güncelle” sekmesini kullanarak başvuru bilgilerinde değişiklik yapabileceklerdir. Yapılan güncellemeden sonra tekrar “Başvurumu Kaydet ve Onayla” butonuna tıklamaları gerekmektedir. Aksi halde başvuru güncellenmeyecektir.
    9. Son başvuru tarihinden sonra adayın başvuru bilgilerinde hangi nedenle olursa olsun kesinlikle değişiklik yapılmayacaktır.
    10. Başvuru işlemlerinin hatasız, eksiksiz ve sınav ilanında belirtilen hususlara uygun olarak yapılmasından adayın kendisi sorumlu olacaktır.

 

  1. BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ, İLAN EDİLMESİ VE İTİRAZ

 

    1. Başkanlıkça, süresi içinde yapılan başvurular adayların belirlenen şartları taşıyıp taşımadıkları bakımından incelenecektir.
    2. Başvuru sonuçları Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra adaylar tarafından sınav modülü üzerinden görüntülenebilecektir. Adaylara ayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
    3. Başvurusu kabul edilmiş olanlardan daha sonra yapılan incelemede sınava katılma şartlarını taşımadığı anlaşılan adaylar sınava alınmayacaktır.
    4. Başvuru ile ilgili itirazlar başvuru sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren 2 (iki) iş günü içinde dilekçe ile AFAD Başkanlığı Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınav Kuruluna iletilmek üzere İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığına yapılacaktır. İtiraz üzerine yapılan inceleme sonucu ilgililere yazılı olarak bildirilecektir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar işleme alınmayacaktır.
 
  1. YAZILI SINAV

 

    1. Sınavın Yeri, Tarihi ve Sınav Kaydı
      1. Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınavının yazılı aşaması 20 Aralık 2025 Cumartesi günü saat 10.00’da eş zamanlı olarak Adana, Ankara, Diyarbakır, Erzurum, İstanbul, İzmir ve Samsun illerinde yapılacaktır.
      2. Başvurusu kabul edilen adaylar yazılı sınav kayıtlarını 14-21 Kasım 2025 tarihleri arasında Ek-4’te yer alan yazılı sınav uygulama kılavuzuna uygun olarak ANKUZEF (ASYM) aday.ankara.edu.tr web adresi üzerinden üyelik oluşturmak suretiyle kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yaparak tamamlayacaklardır.
      3. Sınava girecek adaylar, sınav ücreti olarak 1.200 TL’yi (Binikiyüz Türk Lirası KDV dâhil) ANKUZEF (ASYM)’e kayıt işlemleri sırasında yatıracaklardır.
      4. Yazılı sınava girecek adayların sınav giriş belgelerini 12 Aralık 2025 tarihinden itibaren ANKUZEF (ASYM) web adresinden almaları gerekmektedir.
      5. ANKUZEF (ASYM) web adresinden yazılı sınav kaydını tamamlamayan veya sınav ücretini yatırmayan adaylar sınava kesinlikle kabul edilmeyecektir.
      6. Sınav ilanında belirtilen şekilde başvurusunu yapmayan, başvuru koşullarını taşımadığı sonradan anlaşılan, başvurusu geçersiz sayılan, sınava girmeyen veya giremeyen, kurallara uymadığı için sınava alınmayan veya sınavdan çıkarılan, sınavda başarı sağlayamayan veya sınavı geçersiz sayılan adayların ödedikleri ücretler geri verilmeyecek olup, ücret iadesiyle ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmayacaktır.

 

    1. Yazılı Sınav Konuları
      1. Görevde yükselme sınavında ilan edilen ünvanlı kadrolar için yazılı sınav konu başlıkları ve oranları Ek-5’te belirtilmiş olup, 12 Eylül 2025 tarihinden sonra konu başlıkları ile ilgili mevzuatta yapılacak değişikliklerden adaylar sorumlu olmayacaktır.
      2. Ünvan değişikliği sınavında ilan edilen ünvanlı kadrolar için yazılı sınav konu başlıkları ve oranları Ek- 6’da belirtilmiş olup, 12 Eylül 2025 tarihinden sonra konu başlıkları ile ilgili mevzuatta yapılacak değişikliklerden adaylar sorumlu olmayacaktır.

 

    1. Yazılı Sınav Esasları
      1. Yazılı sınav tek oturum halinde çoktan seçmeli 5 (beş) seçenekli test şeklinde yapılacaktır. Her alan için adaylara 100 (yüz) soru yöneltilecektir.
      2. Sınav süresi 120 (yüz yirmi) dakikadır. Sınav başlama saatini izleyen ilk 15 dakikadan sonra binaya gelen hiçbir aday sınava alınmayacak, sınavın ilk 30 ve son 15 dakikasında adayların sınav salonunu terk etmelerine izin verilmeyecektir. Sınav salonunu herhangi bir nedenle (tuvalet ihtiyacı, rahatsızlık vb. dahil) terk eden aday, tekrar sınav salonuna alınmayacaktır.
      3. Adayların sınava gelirken ANKUZEF (ASYM) tarafından verilen sınav giriş belgesi ve geçerli kimlik belgelerinden herhangi birini (T.C. kimlik kartı, geçici kimlik belgesi veya geçerlilik süresi bitmemiş pasaport) yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Sınav giriş belgesi ve geçerli bir kimlik belgesi ibraz edemeyen adaylar sınava alınmayacak olup bu adaylar konu ile ilgili olarak herhangi bir hak talebinde bulunamayacaklardır.
      4. Adaylar, Ek-4’te yer alan yazılı sınav uygulama kılavuzunda belirtilen kurallara uymakla yükümlüdürler.
      5. Sınav esnasında kopya çeken, çekmeye teşebbüs eden, kopya veren, kopya çekilmesine yardım eden adaylar sınav salonundan çıkarılacak ve düzenlenecek bir tutanakla sınavları geçersiz sayılacaktır. Ayrıca bu kişiler hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre disiplin işlemi uygulanacaktır.
      6. Sınava girecek adayın yerine başka bir kişinin sınava girdiğinin anlaşılması halinde, durum bir tutanakla tespit edilerek adayın sınavı geçersiz sayılacaktır. Ayrıca bu kişiler hakkında Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulacak ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
      7. Yazılı sınava her ne sebeple olursa olsun katılmayan adaylar haklarını kaybetmiş sayılacaktır. 
      1. Yazılı sınavın öngörülemeyen ve beklenmeyen haller nedeniyle yapılamaması veya soruların sınav öncesi çalındığının tespiti halinde AFAD Başkanlığı Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınav Kurulunca sınav ertelenebilecek veya iptal edilebilecektir.

 

    1. Yazılı Sınav Değerlendirilmesi ve Sonuçların Açıklanması
      1. Değerlendirme 100 (yüz) puan üzerinden yapılacak olup, sınavda 60 (altmış) ve üzeri puan alanlar başarılı sayılacaktır.
      2. Değerlendirmede doğru cevaplar dikkate alınacak olup, yanlış cevapların doğru cevaplara bir etkisi olmayacaktır.
      3. Sınavda değerlendirme için; [(Puan=(Doğru Sayısı/Soru Sayısı)x100] formülü kullanılacaktır. Sınavda yer alacak her soru puan olarak eşit ağırlığa sahiptir.
      4. Cevap anahtarında hata olması ve bu hususun belirlenmesi sonucunda, doğru seçenekler dikkate alınmak suretiyle değerlendirme yapılacaktır.
      5. Sınavda iptal edilen soru olması durumunda bu soru tüm adaylar tarafından doğru cevap verilmiş olarak kabul edilecektir.
      6. Yazılı sınav sonuçları Başkanlık internet adresinde yapılacak duyuruyu takiben Başkanlık sınav modülü ve aday.ankara.edu.tr web adreslerinde ilan edilecektir.
      7. Yazılı sınavda başarılı olan adaylar arasından ilan edilen her ünvanlı kadro için en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının 5 (beş) katı aday sözlü sınava çağrılacaktır. Son sıradaki adayla eşit puanı alan adaylar da sözlü sınava çağırılacaktır.
    2. Yazılı Sınav Soru ve Sonuçlarına İtiraz
      1. Adaylar sınav sorularına ve sınavın uygulanmasına ilişkin itirazlarını, soru ve cevap anahtarlarının aday.ankara.edu.tr web adresinde yayımlanmasından itibaren 5 (beş) iş günü içinde dilekçe ile Sınav Kuruluna iletilmek üzere İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığına yapacaklardır.
      2. Adaylar sınav sorularına ve sınavın uygulanmasına ilişkin itiraz başvurularını, T.C. Ziraat Bankası Ankara Beşevler Şubesi Ankara Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Sınav Yönetim Merkezi IBAN: TR 5600 0100 0799 6991 0399 5014 numaralı hesaba itiraz edilecek her bir soru için 100 TL. (Yüz Türk Lirası) itiraz ücreti yatırarak, banka dekontu ve itiraz konusunun açıkça yazılı olduğu dilekçe ile Sınav Kuruluna iletilmek üzere İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığına yapacaklardır. (Sınav sorularına ilişkin olarak itiraz edilecek her bir soru için 100 TL, sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar için ise toplam 100 TL ücret yatırılması gerekmektedir.)
      3. İtiraz ücreti yatırmayan ya da dekont ibraz etmeyen adayların itirazları reddedilecektir. İtiraz ettiği soru sayısına karşılık gelen ücreti yatırmadığı tespit edilen adayların itirazı dilekçesindeki itiraz ettiği soru sıralaması esas alınarak değerlendirilecektir.
      4. Hatalı itiraz ücreti yatıran adaylara ücret iadesi yapılmayacaktır.
      5. Adaylar sınav sonucuna ilişkin itirazlarını, sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde dilekçe ile Sınav Kuruluna iletilmek üzere İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığına yapacaklardır.
      6. Postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır. İtiraz üzerine yapılan inceleme sonucu ilgililere yazılı olarak bildirilecektir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar işleme alınmayacaktır.

 

  1. SÖZLÜ SINAV

 

    1. Sınavın Yeri ve Tarihi
      1. Adaylar, sözlü sınavına katılacakları gün, saat ve adrese ilişkin bilgilerini Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra Başkanlık sınav modülü üzerinden görüntüleyebileceklerdir. Adaylara ayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
      2. Başkanlık gerekli görmesi halinde sözlü sınav tarihinde değişiklik yapmaya yetkilidir. Sınav tarihine ilişkin yapılan değişiklikler Başkanlık internet adresi üzerinden duyurulacak olup adaylara ayrıca yazılı bir tebligat yapılmayacaktır.
 
    1. Sözlü Sınav Konuları
      1. Görevde yükselme sınavında adayların sınav konularına ilişkin bilgi düzeyinin değerlendirilmesinde Ek-5’te belirtilen konu başlıkları esas alınacaktır. 12 Eylül 2025 tarihinden sonra konu başlıkları ile ilgili mevzuatta yapılacak değişikliklerden adaylar sorumlu olmayacaktır.
      2. Ünvan değişikliği sınavında adayların sınav konularına ilişkin bilgi düzeyinin değerlendirilmesinde Ek-6’da belirtilen konu başlıkları esas alınacaktır. 12 Eylül 2025 tarihinden sonra konu başlıkları ile ilgili mevzuatta yapılacak değişikliklerden adaylar sorumlu olmayacaktır.

 

    1. Sözlü Sınavın Uygulanması ve Değerlendirilmesi
      1. Adayların sınav saatinden en az yarım saat önce sınav yerinde hazır bulunmaları ve onaylı kimlik belgelerinden (T.C. kimlik kartı, geçici kimlik belgesi veya geçerlilik süresi bitmemiş pasaport) herhangi birini yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Söz konusu belgeleri ibraz edemeyen adaylar sınava alınmayacak olup bu adaylar konu ile ilgili olarak herhangi bir hak talebinde bulunamayacaklardır.
      2. Sözlü sınavda adaylar, sınav kurulunun her bir üyesi tarafından;
  1. Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi (50 puan),
  2. Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü (10 puan)
  3. Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu (10 puan), ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı (10 puan),
  4. Genel kültürü ve genel yeteneği (10 puan),
  5. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı (10 puan)

esas alınarak 100 (yüz) puan üzerinden değerlendirilecektir. Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak sözlü sınav puanı tespit edilecek, sözlü sınavda 100 (yüz) puan üzerinden en az 70 (yetmiş) puan alanlar başarılı sayılacaktır.

 

    1. Sözlü Sınav Sonuçları ve İtiraz
      1. Adaylar, sözlü sınav sonuçlarını Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra sınav modülü üzerinden görüntüleyebileceklerdir. Adaylara ayrıca yazılı bildirim veya tebligat yapılmayacaktır.
      2. Sözlü sınav sonuçları ile ilgili itirazlar sonuçların ilan edilmesinden itibaren 3 (üç) iş günü içinde dilekçe ile Sınav Kuruluna iletilmek üzere İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığına yapılacaktır.
      3. Postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır. İtiraz üzerine yapılan inceleme sonucu ilgililere yazılı olarak bildirilecektir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar işleme alınmayacaktır.

 

  1. BAŞARI SIRALAMASI VE TERCİH İŞLEMLERİ

 

    1. Adayların yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması hesaplanarak başarı puanları belirlenecektir.
    2. Her ünvanlı kadro için başarı puanına göre en yüksek puan alan adaydan başlayarak ilan edilen ünvanlı kadro sayısı kadar asıl aday, yarısı oranında da yedek aday belirlenecektir.
    3. Başarı puanlarının eşit olması halinde, sırasıyla; toplam hizmet süresi fazla olanlara, daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara, üst öğrenim mezuniyet notu fazla olanlara öncelik verilecektir.
    4. Adaylar, başarı puanlarını ve sıralamalarını Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra sınav modülü üzerinden görüntüleyebilecektir. Adaylara ayrıca yazılı bildirim veya tebligat yapılmayacaktır.
    5. Asıl adaylar tercihlerini Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra belirtilecek tarihler arasında sınav modülü üzerinden yapacaklardır. Asıl adaylar en fazla 15 (on beş) tercihte bulunacaklardır. Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurular tebligat hükmünde olup, ilgili adaylara ayrıca yazı ile bildirimde bulunulmayacaktır.
 
  1. ATAMA ESASLARI VE ŞARTLARI

 

    1. Yerleştirme sonuçları Başkanlık internet adresinde yapılacak duyurudan sonra adaylar tarafından sınav modülü üzerinden görüntülenecektir.
    2. Yerleştirme sonuçlarına göre atanmaya hak kazanan adaylardan mükteseplerine uygun yeterli kadro bulunmaması nedeniyle atamaları yapılamayanlara yönelik olarak 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 7 nci maddesi hükümleri kapsamında dolu veya boş kadro değişikliği yoluna gidilecek ve kadro uygun hale getirildikten sonra atamaları yapılacaktır. Bu süre içerisinde adı geçenlerin atamaya esas her türlü hakları saklıdır.
    3. Başarı listesinde asıl olarak yer almasına rağmen tercih süreci sonucu sınavına girdikleri ünvanlı kadroya yerleşemeyen adaylar için bu durum herhangi bir kazanılmış hak teşkil etmeyecektir.
    4. İlan edilen ünvanlı kadrolardan; tercih süreci sonucu veya Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin 3 üncü fıkrasında belirtilen sebeplerle boş kalan veya boşalan kadrolara, başarı sıralamasının kesinleştiği tarihten itibaren 6 (altı) aylık süreyi aşmamak üzere aynı ünvanlı kadrolar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, Başkanlıkça belirlenen yedekler arasından başarı sıralamasına göre atama yapılabilecektir.
    5. Görevde yükselme veya ünvan değişikliği sınavında başarılı olanlardan; atanma şartlarını taşımadıkları sonradan anlaşılanlar ile atama yapılıncaya kadar olan dönemde atanma şartlarını kaybedenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacak, atamaları yapılanların ise atamaları iptal edilecektir.
    6. Görevde yükselme sınavında başarılı olan adaylar sınavına girdikleri ünvana atanarak göreve başlamadıkça ünvanına denkliği sayılan diğer ünvanlı kadrolara atanamayacaklardır.
    7. Görevde yükselme ve ünvan değişikliği sınavı sonucunda ataması yapılanlardan, geçerli mazeretleri olmaksızın 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 62 nci maddesinde belirtilen süre içerisinde göreve başlamayanların atamaları iptal edilecektir.

 

  1. DİĞER HUSUSLAR

 

    1. Sınav sürecindeki işlemlerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen adayların başvuruları ve sınavları geçersiz sayılacağı gibi atanmış olsalar dahi atamaları iptal edilecektir.
    2. Sınav sürecinin her aşamasında başvuru için istenilen bilgiler ve gerekli diğer hususlarla ilgili Başkanlığımız adaylardan ayrıca belge talep edebilecektir.
    3. Sınav ile ilgili Başkanlığımız afad.gov.tr web adresinde yapılan tüm duyurular tebligat sayılacaktır. Adaylara ayrıca tebligat yapılmayacaktır.
    4. Bu ilanda yer almayan hususlarla ilgili olarak “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik” ile “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri geçerli olacaktır.

 

  1. İLETİŞİM

 

T.C. İçişleri Bakanlığı

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığı Sınavlar Çalışma Grubu

Üniversiteler Mah. Dumlupınar Bulvarı No:159 Çankaya/ANKARA Tel: 0312 258 23 23

 
 
 
 
EK-1
EK-2
EK-3
EK-4
EK-5
EK-6
Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Sınav İlanı

KURUMSAL

  • AFAD ve Tarihçesi
  • Hakkında
  • Misyon ve Vizyon
  • Bakanımız
  • AFAD Başkanımız
  • Teşkilat Şeması
  • Bilgi Güvenliği Politikamız
  • İl Müdürlükleri
  • Başkanlık Birimleri
    • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
      • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
      • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
    • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
      • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
      • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
  • Kurul ve Komisyonlar
    • Afet ve Acil Durum Kurulu
    • TUSAK
  • Kurumsal Kimlik
    • Kurumsal Logolarımız
  • AFADEM

FAALİYETLERİMİZ

  • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
  • Projelerimiz
  • e-Devlet Uygulamalarımız
  • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • Yerli ve Milli Afet Teknolojilerimiz

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
    • Kanunlar ve Kararnameler
    • Yönetmelik
    • Yönerge
    • Genelge
    • Tebliğ
    • Usul ve Esaslar
    • Mevzuat El Kitabı
    • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
    • Bilgi Edinme Mevzuatı
  • Afet Raporları
    • Afet Analiz
    • Bölgelere Göre Afet Raporları
      • Suriye
      • Somali
      • Van Depremi
    • Afet İstatistikleri
  • AFAD Mali Tablolar
  • Kurumsal Raporlar
  • Planlar
  • Sözlükler
    • Afet Yönetim Sözlüğü
    • KBRN Sözlüğü
  • Bilgilendirmeler
    • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
    • Sivil Savunma
    • İlk Yardım
  • Afete Hazır Türkiye
  • Yayınlar
    • Kitaplar
    • Makaleler
    • Dergiler
    • Broşürler
    • Afişler
  • İnfografikler
  • Afet Haritaları
  • Uygulamalar
    • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
    • Son Depremler
    • Deprem Mobil Uygulaması
    • Deprem Bilgilendirme Servisi

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • İhale İlanları
  • GÜNCEL-Yardım Noktaları
  • Yardım Kampanyaları
  • Proje Çağrıları
    • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
    • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
  • Sosyal Medya Hesaplarımız
  • Başkanlık Birimleri Listesi
  • AFAD İl Müdürlükleri
  • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
  • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri
  • KURUMSAL
    • AFAD ve Tarihçesi
    • Hakkında
    • Misyon ve Vizyon
    • Bakanımız
    • AFAD Başkanımız
    • Teşkilat Şeması
    • Bilgi Güvenliği Politikamız
    • İl Müdürlükleri
    • Başkanlık Birimleri
      • AFAD Başkan Yardımcısı Dr. Önder BOZKURT
        • Barınma ve Yapım İşleri Genel Müdürlüğü
        • Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
      • AFAD Başkan Yardımcısı Hamza TAŞDELEN
        • Deprem ve Risk Azaltma Genel Müdürlüğü
        • Afetlere Müdahale Genel Müdürlüğü
    • Kurul ve Komisyonlar
      • Afet ve Acil Durum Kurulu
      • TUSAK
    • Kurumsal Kimlik
      • Kurumsal Logolarımız
    • AFADEM
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Öne Çıkan Faaliyetlerimiz
    • Projelerimiz
    • e-Devlet Uygulamalarımız
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
    • Yerli ve Milli Afet Teknolojilerimiz
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
      • Kanunlar ve Kararnameler
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Genelge
      • Tebliğ
      • Usul ve Esaslar
      • Mevzuat El Kitabı
      • İdari Kurul Toplantı Tutanakları
      • Bilgi Edinme Mevzuatı
    • Afet Raporları
      • Afet Analiz
      • Bölgelere Göre Afet Raporları
        • Suriye
        • Somali
        • Van Depremi
      • Afet İstatistikleri
    • AFAD Mali Tablolar
    • Kurumsal Raporlar
    • Planlar
    • Sözlükler
      • Afet Yönetim Sözlüğü
      • KBRN Sözlüğü
    • Bilgilendirmeler
      • KBRN Tehdit ve Tehlikeler
      • Sivil Savunma
      • İlk Yardım
    • Afete Hazır Türkiye
    • Yayınlar
      • Kitaplar
      • Makaleler
      • Dergiler
      • Broşürler
      • Afişler
    • İnfografikler
    • Afet Haritaları
    • Uygulamalar
      • TABB(Türkiye Afet Bilgi Bankası)
      • Son Depremler
      • Deprem Mobil Uygulaması
      • Deprem Bilgilendirme Servisi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • GÜNCEL-Yardım Noktaları
    • Yardım Kampanyaları
    • Proje Çağrıları
      • AB Sivil Koruma Mekanizması Proje Çağrıları
      • Büyükşehir ve İl Özel İdare Proje Başvuruları
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • Başkanlık Adres ve İletişim Bilgileri
    • Sosyal Medya Hesaplarımız
    • Başkanlık Birimleri Listesi
    • AFAD İl Müdürlükleri
    • AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri
    • Bilgi Edinme
    • Kamu Denetçiliği Kurumu (OMBUDSMANLIK)
    • Arabuluculuk Komisyonu İletişim Bilgileri

 

Sosyal Medya

    

 

+90 312 258 23 23 - Santral

 

 Kurumsal E-Posta

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu

© 2025 T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız