T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
AFAD, valilerin ve kaymakamların çalışma alanlarından biri olan afet yönetiminde uzmanlaşmaları ve etkin bir afet yönetimi sağlanması için eğitim program düzenliyor. Bu kapsamdaki “Mülkî İdare Amirlerine Yönelik Afet Yönetimi Eğitim Programı”, 15-19 Kasım tarihlerinde AFAD merkez yerleşkesinde gerçekleştiriliyor. Programın açılışını, AFAD Başkanı Vali Yunus Sezer, gerçekleştirdiği konuşma ile yaptı.
AFAD, afet bölgelerinde afet yönetiminin tüm aşamalarından ve koordinasyonundan sorumlu olarak görev alan vali ve kaymakamlara eğitim veriyor. Mülki idare amirlerinin afet yönetiminde uzmanlaşmaları ve etkin bir afet yönetimi sağlanması için “Mülkî İdare Amirlerine Yönelik Afet Yönetimi Eğitim Programını” düzenliyor.
Programın açılışını, yaptığı konuşma ile AFAD Başkanı Vali Yunus Sezer gerçekleştirdi. Sezer’in mülki idare amirlerine ana mesajları; risk azaltmaya yoğunlaşılması, risk azaltmada uygulanacak planlar üretilmesi, afet yönetiminde çalışanların diğer illeri yedekleyecek şekilde ekipman ve eğitim olarak güncel tutulması ve AYDES’teki giriş ve verilerin güncel tutulması oldu.
Açılışta, "Depremden sonra ilk 6 saat" ve "AFAD Acil" mobil uygulamasının tanıtım videoları da yayınlandı. AFAD Konferans Salonu’ndaki eğitim programında, 81 İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nden sorumlu vali yardımcıları, afetselliği yüksek olan illerin ilçe kaymakamları ve tecrübelerinden istifade etmek üzere daha önce afetlerde görev almış Mülki İdare Amirleri katılıyor. 15-19 Kasım tarihlerinde düzenlenen programa, toplam 181 vali, vali yardımcısı ve kaymakam iştirak ediyor. Bir hafta sürecek eğitim programı, masa başı tatbikatı ile sona erecek.
AFAD Başkanı Kastamonu Bozkurt Selinden Tecrübelerini Paylaştı
AFAD Başkanı Vali Yunus Sezer, açılıştaki konuşmasında AFAD olarak yaptıkları çalışmalarını ve şahsen Kastamonu Bozkurt’taki selde edindiği tecrübeleri paylaştı. Bozkurt'taki afetin boyutu hakkında bilgi veren Sezer, tecrübeli mülki idare amirlerinin afet bölgesine her türlü hazırlığı önceden yaparak geldiğini gördüğünü söyledi.
Başkan Vali Sezer, Risk Azaltmaya Dikkat Çekti
Önceden, afetle mücadelenin afet olduktan sonra gereğini yapmak olarak anlaşıldığını ifade eden Sezer, "Afet öncesi yapabileceğiniz bir birim hazırlık, yapmamışsak bize afet sonrası 7 birime mal oluyor. O nedenle İstanbul dışında bütün illerde İl Afet ve Risk Azaltma Planlarını (İRAP) bitirdik. Mülki idare amirlerimizden görev yaptıkları illerde öncelikle bu planları uygulanabilir hale getirmelerini istirham ediyorum.” dedi.
"Raflarda duracak planlar istemiyoruz." ifadesini kullanan Sezer, “afet döneminde bir kişinin dahi burnu kanasa bunun vicdani ve insani sorumluluğu herkesin üzerinde olacaktır. Bu yüzden İl Afet ve Risk Azaltma Planlarını kendi anayasamız olarak göreceğiz. Bu planları birleştirerek Türkiye Afet Risk Azaltma Planı'nı (TARAP) hazırlıyoruz. TARAP'ı yıl sonuna kadar tamamlamayı hedefliyoruz." şeklinde konuştu.
“AYDES’te Araç Kaynaklarına İlişkin Envanter Oluşturduk”
Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemi'nin (AYDES) önemi üzerinde de duran Sezer, "Bütün illerde özel sektör de dahil olmak üzere Türkiye genelinde bir kaynak envanteri oluşturduk. Bu envanterde, bütün araçların kimliği ve personeliyle ilgili iletişimi ve fotoğrafı olacak şekilde AYDES'e kaydediyoruz. Bu bilgilerin sürekli güncel tutmalarını istiyoruz.” ifadelerini kullandı.
“TAMP’ın Yerelde Uygulanmasına Rehberlik Edecek Ekipler Kurduk”
Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) ile ilgili de sahada belli tedbirlerin alınması gerektiğini vurgulayan Sezer, şunları kaydetti:
"TAMP'ın uygulanmasıyla ilgili olarak bütün illerimizin aynı seviyede olmasını istiyoruz. 81 ilimizin senkronize bir şekilde hareket edebilecek şekilde eğitilmesini istiyoruz. Bununla ilgili olarak geçen ay itibarıyla bütün bakanlıklardan ve ilgili kurumlardan TAMP'ın çalışma sisteminin içerisinde yer alan 26 çalışma grubundan 60 kişilik bir ekip oluşturduk. Bunları 20'şer kişilik gruplar halinde ayırarak illere göndereceğiz. Bir afet durumunda gelip rehberlik edip onlarla birlikte çalışacaklar, hem de afet olmadığı dönemde de gelip eğitimlerini verecekler.
Allah korusun İstanbul'da bir afet olduğu 81 ilin 80'inindeki arkadaşların tamamını alarak İstanbul'da mahalle mahalle, ilçe ilçe yedekleyebilmemiz lazım. Hepsinin aynı mantıkla aynı sistemde ne yapacağını biliyor şekilde çalışabilmesi lazım. Bunu istiyoruz."
“TAMP’ın Yerel Destek Ekipleri Kuruyoruz”
Afetlere müdahale için 5 ilde yerel kapasite oluşturabilmek için pilot bir uygulama başlattıklarını da ifade eden Sezer, bu kapsamda ilk çalışmayı Düzce'de gerçekleştirdiklerini anlattı. Ekipte 180 kişinin bulunduğunu belirten Sezer, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Bunlar il özel idareleri ile belediyelerden nüfusuna göre ve çalışan personeline göre bir oran belirleyerek yerel destek ekipleri oluşturduk. Bunlar ekibiyle ekipmanıyla birlikte sahaya gidebilecek durumda. Afet olmayan dönemlerde kendi illerinde, afet olduğunda da başka illere bunları yedekleyebilelim diye düşünüyoruz. Bursa, Kocaeli, Çankırı ve Konya'da devam ediyor. Bugün genelgemiz çıkacak. Bunu 81 ile yaygınlaştırmayı düşünüyoruz. Belli periyotlarda bunların eğitimini alacak, aynı zamanda ekipmanları da hazır bir şekilde... Bu ülke genelinde 25 bin kişiye tekabül ediyor. İhtiyacımız olduğunda hemen bunları kaydırma imkanımız olacak."
20 Bin Korucuya Eğitim Verilecek
Koruculara da aynı eğitimlerin verilmesini planladıklarını ifade eden Sezer, "Yaklaşık 20 bin korucumuzu da bu şekilde eğitmeyi düşünüyoruz." dedi.